Jak kupić bilet dla osoby niepełnosprawnej (i opiekuna) i jak wybrać ulgę?

Jak kupić bilet dla osoby niepełnosprawnej (i opiekuna) i jak wybrać ulgę?

  1. Przed podróżą należy zapoznać się jaka ulga ustawowa przysługuje w związku z niepełnosprawnością. Opis z orzeczenia lekarskiego należy porównać z tabelą ulg ustawowych w dziale POMOC https://pomoc.koleo.pl/wp-content/uploads/2017/03/Ulgi-ustawowe-05-03-2015.pdf. Dokument stwierdzający niepełnosprawność należy mieć przy sobie do okazania przy kontroli biletów.
  2. W koleo.pl należy zarejestrować się i wybrać z listy rozwijalnej ZNIŻKI odpowiednią ulgę wybraną zgodnie z pkt. 1. Można wybór zniżki zmienić później w zakładce MOJE DANE https://koleo.pl/profile/my-data
  3. Dodać pasażerów w tym opiekuna (dwa sposoby):
  • W zakładce PASAŻEROWIE https://koleo.pl/profile/passengers dodać pasażerów i wybrać odpowiednią zniżkę jeśli mają one do takiej uprawnienia (np: opiekuna) lub
  • Po wybraniu połączenia i kliknięciu „Kup bilet” dodać pasażera i uzupełnić jego dane wraz z zaznaczeniem zniżki np: dla opiekuna – jeśli jeszcze nie ma go na liście pasażerów.
  1. Kliknąć „dalej”, na pozostałych stronach można dodać bagaż, rower czy zwierzę do biletu. Następnie na stronie z płatnościami zapoznać się z informacjami na temat wybranego biletu, pasażerów, wybranych zniżek i ofertach. Dokonać płatności.