1. Pomoc KOLEO
  2. Zniżki, ulgi i promocje
  3. Jak kupić bilet dla osoby niepełnosprawnej (i opiekuna) i jak wybrać ulgę?

Jak kupić bilet dla osoby niepełnosprawnej (i opiekuna) i jak wybrać ulgę?

Jak kupić bilet dla osoby niepełnosprawnej (i opiekuna) i jak wybrać ulgę?

  1. Przed podróżą należy zapoznać się jaka ulga ustawowa przysługuje w związku z niepełnosprawnością. Opis z orzeczenia lekarskiego należy porównać z tabelą ulg ustawowych w dziale POMOC ulgi ustawowe.  Dokument stwierdzający niepełnosprawność należy mieć przy sobie do okazania przy kontroli biletów.
  2. W koleo.pl należy zarejestrować się i wybrać z listy rozwijalnej ZNIŻKI odpowiednią ulgę wybraną zgodnie z pkt. 1. Wybór zniżki można zmienić później w zakładce MOJE DANE https://koleo.pl/profile/my-data
  3. Dodać pasażerów w tym opiekuna (dwa sposoby):
  • W zakładce PASAŻEROWIE https://koleo.pl/profile/passengers dodać pasażerów i wybrać odpowiednią zniżkę jeśli mają one do takiej uprawnienia (np: opiekuna) lub
  • Po wybraniu połączenia i kliknięciu „Kup bilet” dodać pasażera i uzupełnić jego dane wraz z zaznaczeniem zniżki np: dla opiekuna – jeśli jeszcze nie ma go na liście pasażerów.
  • UWAGA! – To osoba niepełnosprawna kupuje bilet i ewentualnie dodaje przewodnika, a nie odwrotnie!
  1. Kliknąć „dalej”, na pozostałych stronach można dodać bagaż, rower czy zwierzę do biletu. Następnie na stronie z płatnościami zapoznać się z informacjami na temat wybranego biletu, pasażerów, wybranych zniżek i ofertach. Dokonać płatności.
Zaktualizowano 2 lipca 2024