Jak kupić bilet dla osoby niepełnosprawnej (i opiekuna) i jak wybrać ulgę?
- Przed podróżą należy zapoznać się jaka ulga ustawowa przysługuje w związku z niepełnosprawnością. Opis z orzeczenia lekarskiego należy porównać z tabelą ulg ustawowych w dziale POMOC ulgi ustawowe. Dokument stwierdzający niepełnosprawność należy mieć przy sobie do okazania przy kontroli biletów.
- W koleo.pl należy zarejestrować się i wybrać z listy rozwijalnej ZNIŻKI odpowiednią ulgę wybraną zgodnie z pkt. 1. Wybór zniżki można zmienić później w zakładce MOJE DANE https://koleo.pl/profile/my-data
- Dodać pasażerów w tym opiekuna (dwa sposoby):
- W zakładce PASAŻEROWIE https://koleo.pl/profile/passengers dodać pasażerów i wybrać odpowiednią zniżkę jeśli mają one do takiej uprawnienia (np: opiekuna) lub
- Po wybraniu połączenia i kliknięciu „Kup bilet” dodać pasażera i uzupełnić jego dane wraz z zaznaczeniem zniżki np: dla opiekuna – jeśli jeszcze nie ma go na liście pasażerów.
- UWAGA! – To osoba niepełnosprawna kupuje bilet i ewentualnie dodaje przewodnika, a nie odwrotnie!
- Kliknąć „dalej”, na pozostałych stronach można dodać bagaż, rower czy zwierzę do biletu. Następnie na stronie z płatnościami zapoznać się z informacjami na temat wybranego biletu, pasażerów, wybranych zniżek i ofertach. Dokonać płatności.