Zwrot biletu jest obciążany odstępnym. Wymiana jest bezpłatna raz w przypadku przewoźników regionalnych i wielokrotnie w PKP IC
W KOLEO można samodzielnie bezpłatnie wymienić bilet (raz wymienić u przewoźników regionalnych, kilka razy w PKP IC) lub zwrócić z odstępnym według zasad ustanowionych przez przewoźników.
- PKP Intercity – do 5 minut przed rozpoczęciem ważności biletu (odstępne za zwrot 15%) Pamiętaj, że nowy bilet nie może różnić się od wymienionego w zakresie liczby podróżnych oraz imienia i nazwiska podróżnego, natomiast relacja musi rozpoczynać się od tej samej stacji odjazdu i może być taka sama albo dłuższa od wcześniej wybranej, przy czym stacja przyjazdu musi znajdować się na tej samej drodze przewozu lub na jej przedłużeniu.
UWAGA: Przerwa technologiczna w serwisie e-IC trwa codziennie od 23:45 do 0:30, z wyjątkiem pierwszego dnia każdego miesiąca, kiedy przerwa trwa do 1:00.
- POLREGIO – do 15 minut przed rozpoczęciem ważności biletu (odstępne za zwrot 10%).
Bilety okresowe najpóźniej do godziny 23:59 dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia podróży. - ARRIVA RP – do 15 minut przez rozpoczęciem ważności biletu (odstępne za zwrot 15%)
- KD (Koleje Dolnośląskie) – do 20 minut przed godziną odjazdu pociągu (odstępne za zwrot 10%) UWAGA! W odniesieniu do „Pociągu do kultury” Wrocław – Berlin / Berlin – Wrocław – nie przewiduje się wymiany biletów i zwrotu pieniędzy za bilet niewykorzystany.
- KW (Koleje Wielkopolskie) zwrot do 15 minut przed planowym odjazdem pociągu (odstępne 10%) oraz wymiana (raz bezpłatnie) do 10 minut przed odjazdem pociągu
- ŁKA (Łódzka Kolej Aglomeracyjna) – do 15 minut przed rozpoczęciem ważności biletu (odstępne za zwrot 10%)
- PKP SKM w Trójmieście najpóźniej do 5 minut przed rozpoczęciem podróży (odstępne za zwrot 10%)
- KŚ (Koleje Śląskie) – 5 minut przez rozpoczęciem ważności biletu (odstępne 10%)
- KMŁ (Koleje Małopolskie – bilety jednorazowe – zwrot oraz wymiana najpóźniej na 15 minut przed odjazdem;
bilety czasowe/strefowe – zwrot oraz wymiana najpóźniej 60 minut przed odjazdem;
okresowe – zwrot oraz wymiana najpóźniej w dniu przed rozpoczęciem ważności.
W przypadku zwrotu wysokość odstępnego wyniesie 10%. - LEO Express – bilet można anulować do 15 minut przed odjazdem. Przewoźnik pobiera stałą opłatę 6 zł za anulowanie biletu. UWAGA! W LEO Express nie ma możliwości wymiany biletu na inny!
Jak zrobić wymianę lub zwrot biletu?
- Po zalogowaniu się na swoje konto, w zakładce „Bilety” wystarczy przy odpowiednim bilecie kliknąć w „Opcje” następnie „Wymień” lub „Zwróć bilet” – jeżeli zwrot biletu jest jeszcze możliwy.
- Po kliknięciu w link pojawi się ekran wymiany lub zwrotu biletu.
- Po zatwierdzeniu wymiany należy ponownie wybrać połączenie i kontynuować zakup bez dokonywania płatności.
Po zatwierdzeniu zwrotu, środki zostaną automatycznie zwrócone na Twoje konto KOLEO.
WAŻNE!
- Po regulaminowym czasie na wymianę lub zwrot, zwrot biletu jest możliwy wyłącznie w drodze reklamacji zgodnie regulaminem danego przewoźnika.
- Odstępne za zwrot biletu jest pobierane przez przewoźnika – nie przez platformę KOLEO – dlatego też nie ma możliwości „anulowania”/”cofnięcia” tej drobnej opłaty.
UWAGA!
Jeśli rozpoczął się termin ważności dokumentu przewozu (nie dotyczy rezerwacji miejsca) i chcesz zrezygnować z przejazdu, musisz uzyskać poświadczenie. Poświadczenie jest podstawą do zwrotu pieniędzy. Poświadczenie możesz uzyskać w kasie biletowej lub w pociągu. Kasa biletowa wyda Ci poświadczenie, jeśli rezygnujesz:
a) z przejazdu pociągiem TLK, IC bez obowiązkowej rezerwacji oraz EIC najpóźniej przed upływem terminu ważności biletu,
b) z przejazdu pociągiem TLK, IC z obowiązkową rezerwacją oraz EIP do 60 minut po rozpoczęciu terminu ważności biletu, ale nie później niż przed upływem terminu jego ważności (dotyczy to również dopłaty do pociągu EIP), c) z przejazdu na stacji, na której wysiadłeś z pociągu, ale najpóźniej do 60 minut od godziny przyjazdu do tej stacji.
Źródło: https://www.intercity.pl/pl/dokumenty/Przepisy%20i%20taryfy/RPO-IC_tekst_ujednolicony_14_12_2022.pdf